De werkelijkheid is altijd weerbarstiger…

“We houden jullie op de hoogte. De radiostilte is voorbij.” schreef ik eind december… Maar ook: “De komende drie maanden worden een uitdaging.”

Tsja, een beetje moeilijke combinatie. Goede voornemens bekendmaken, terwijl het er dik bovenop lag dat de komende tijd niet simpel zou zijn. Met teveel aan ons hoofd om eens rustig te gaan schrijven. Met teveel open eindjes om het complete plaatje te zien.

Gelukkig zijn we inmiddels wat verder en zijn Tatiana en ik per eind maart begonnen bij Evangelisch Polen. Na een proces van maandenlang onthechten, overdragen en aanknopen, waarbij het plaatje inmiddels compleet genoeg lijkt om er meer over te kunnen vertellen.

Bij Bread of Life hebben we een periode van ruim 3 maanden onthechten en overdragen voor het overgrote deel kunnen afsluiten. Per 21 maart ben ik niet meer in functie, per 1 april is ook Tatiana haar formele rol afgelopen, maar… dat betekent niet dat er nergens meer contact over is – soms komen er vragen langs die ik simpel kan beantwoorden, maar ook dingen waar ik formeel niks meer mee kan.

Maar bij alle uitdagingen hoe alles in harmonie af te sluiten overheerst de dankbaarheid voor 8 jaar Bread of Life!

En daar tussendoor speelde al snel “warmlopen” voor Evangelisch Polen. We hadden per eind december nauwelijks ons afscheid bij Bread of Life bekend gemaakt, of we kregen de dringende vraag van zowel m’n goede vriend Andrzej Górski, initiatiefnemer en leider van Evangelisch Polen (of EP), als ook meerdere buitenlandse zendingspartners, die zowel Bread of Life als EP kennen, om ons (samen!) volledig voor EP in te gaan zetten.

EP kende ik van binnenuit al sinds 2020 als projectleider, namens Bread of Life, van samenwerking van “social ministries”. En in meerdere gesprekken in januari werd al snel duidelijk hoe in een nieuwe rol als fulltime COO (operationeel directeur) van EP ik m’n passie voor samenwerking tot uiting kan laten komen! En hoe Tatiana opeens haar kunde, ervaring en netwerk nog effectiever kan gaan inzetten! In een aparte blog meer over onze rollen binnen EP.

Dus, warmlopen ja. Met verkennende gesprekken en online meetings, maar het echte werk moest natuurlijk wachten tot eind maart, begin april, wanneer we ook echt zouden beginnen. En dat hebben we geweten! Een beetje zoals wanneer je terugkomt op je werk na een (te lange) vakantie – met een te grote stapel correspondentie en teveel vergaderingen die allemaal moesten wachten tot je weer terug was…

Maar, ook daar zijn we nu doorheen en… zijn we steeds dankbaarder voor nieuwe mogelijkheden binnen EP, en overheerst de verwachting voor het mooie dat we hopen te gaan meemaken!

En hebben we tijd gekregen om te gaan schrijven… 😊

Dit vind je misschien ook leuk...

1 reactie

  1. MB schreef:

    Goede blog! Romeinen 12:12, Mattheüs 10:16

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *